علامه مجلسی میفرماید: واجب است ایمان به آنکه روح بعد از مفارقه از جسد خود باقی می ماند و با جنازه ی خودش همرا است و تشییع کنندگان را قسم می دهد که زود مرا ببرید تا به رسم آنچه خدا بمن وعده داده از درجات رفیعه و نعمت های عظیم برخوردار شوم و اگر آن روح منافق باشد قسم می دهد آنها را که در بردن من تعجیل نکنید از جهت ترس مجازات هایی که در پیش دارد و روح انسان بر نزد غسال و گرداننده بدنش و نزد تشییع کنندگان هست تا بدن او را دفن کنند و تشییع کنند گان از قبر او برگردند. آنوقت روح بر میگردد به بدن اصلی خودش.

پس اگر اهل عذاب باشد نکیر و منکر به صورت خوفناکی نزد او می آیند ( برای سوال و جواب) و اگر از نیکوکاران باشد دو ملک پیشرو مبشر نزد او می آیند و در صورتی نیکو،(برای سوال و جواب ) از اعتقادات سوال می کنند و از او می پرسند که آیا به امامان اعتقاد داشتی یا نه و از اعتقاد به یکی یکی امامان سوال می کنند، اگر درباره ی یکی از آنها جواب ندهد عمودی از آتش بر سر او می زنند که قبرش پر از آتش می شود تا روز قیامت اگر جواب داد اورا بشارت میدهند به کرامت خدواند می گویند بخواب مانند خوابیدن عروس چشم تو روشن باد.



تاريخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:علامه مجلسی,قبر,نکیر و منکر,روح,بازگشت,عذاب قبر,فشار قبر,حشرات قبر,تنهایی, | 18:34 | نویسنده : مجید حیدری |